Танець (с)трати

Мова оригіналу: українська
Сторінки: 70-76
Анотація: 

У статті досліджено вплив філософії Жоржа Батая на танець буто Хіжиката Тацумі. Батаєве розуміння танцю як непродуктивної трати, концепти внутрішнього досвіду та сполучення переосмислюються в хореографічній мові Хіжиката, розширюючи технічний та концептуальний інструментарій цього досвіду. Батай визначає танець як трату, що дається у формі знаку. В буто танець функціює як метафора думки, породженої рухом, і танцюристи та глядачі переживають його як страту.

Abstract: 
The article examines the impact of Georges Bataille’s philosophy on Hijikata Tatsumi’s butoh dance. Bataille’s understanding of dance as unproductive expenditure, the concepts of inner experience and communication are being reconsidered and incorporated in choreographic language of Hijikata, extending his technical and conceptual tooling. Bataille defines dance as an expenditure given in a form of sign. The butoh dance-experience is functioning as a metaphor of a speculation, created by a movement. It is experienced by dancers and spectators as an execution.
16
Постійна адреса матеріалу
http://journal.philosophy.ua/node/7891
Як цитувати
Прушковська Анастасія (2019). Танець (с)трати . Пер. з українська . Філософська думка, №3. с. 70-76.

Повна версія матеріалу ще відсутня у відкритому доступі. Ви можете завантажити уривок тексту за посиланням нижче або звернутися до друкованого примірника часопису для ознайомлення із повним змістом статті. Повнотекстовий матеріал буде розміщено у відкритому доступі через рік після виходу друкованого випуску журналу. 

Джерела: 

Лотман, Ю. (1994) Беседы о русской культуре. Быт и традиции русского дворянства (XVIII—начало XIX века). Санкт-Петербург: Искусство–СПБ.

Bataille, G. (1954) L’érotisme. Paris: Les Editions de Minuit.

Bataille, G. (1978) L’expérience intérieure. Paris: Gallimard.

Bataille, G. (1976) La limite de l’utile. Œuvres complètes. T. VII. Paris: Gallimard.

Bataille, G. (1970) La pratique de joie devant la mort. Œuvres complètes. T. І. Paris: Gallimard.

Bien maintenant ! 1/4 : La danse a-t-elle une philosophie ? 2014. Émission de radio. Animée par Géraldine Mosna-Savoye. Diffusée le 30 juin 2014. France Culture. [See also: https://www.franceculture.fr/emissions/les-nouveaux-chemins-de-la-connai...

Cunningham, M. (2002) L’art impermanent. In Marcelle Michel et Isabelle Ginot, La danse au XXème siècle, Larousse, 135 ( ???)

De Vos, P. (2016) Le butô de Hijikata et sa part bataillienne. Artpress, 42, 54–59.

Deleuze, G. (1969) Logique du sens. Paris: Éditions de Minuit.

Deleuze, G. (1962) Nietzche et la philosophie. Paris: PUF.

Didi-Huberman, G. (2006) Le danseur des solitudes. Paris: Les Editions de Minuit.

Greiner, Ch. (2008) Du corps mort vers la vie: le butō selon Hijikata. Ebisu, 40–41, 143–152.

Jacoby, E. (2002) Penser la danse avec Deleuze. Littérature, 93–103.

Lamotte, S. (2018) Сe qui m’intéresse, c’est l’espace entre les corps, l’espace impalpable du sensible. Émission de radio. Animée par Sylvère Lamotte. Diffusée le 12 avril 2018. France Culture. [See also: https://www.franceculture.fr/emissions/les-carnets-de-la-creation/les-ca...

Sparshott, F. (1982). On the Question: «Why Do Philosophers Neglect the Aesthetics of the Dance?». Dance Research Journal, 15(1), 5–30.

References: 

Bataille, G. (1954) L’érotisme. Paris: Les Editions de Minuit.

Bataille, G. (1978) L’expérience intérieure. Paris: Gallimard.

Bataille, G. (1976) La limite de l’utile. Œuvres complètes. T. VII. Paris: Gallimard.

Bataille, G. (1970) La pratique de joie devant la mort. Œuvres complètes. T. І. Paris: Gallimard.

Bien dansons maintenant ! 1/4 : La danse a-t-elle une philosophie ? 2014. Émission de radio. Animée par Géraldine Mosna-Savoye. Diffusée le 30 juin 2014. France Culture. [See also: https://www.franceculture.fr/emissions/les-nouveaux-chemins-de-la-connai...

Cunningham, M. (2002) L’art impermanent. In Marcelle Michel et Isabelle Ginot, La danse au XXème siècle, Larousse, 135.

De Vos, P. (2016) Le butô de Hijikata et sa part bataillienne. Artpress, 42, 54–59.

Deleuze, G. (1969) Logique du sens. Paris: Éditions de Minuit.

Deleuze, G. (1962) Nietzche et la philosophie. Paris: PUF.

Didi-Huberman, G. (2006) Le danseur des solitudes. Paris: Les Editions de Minuit.

Greiner, Ch. (2008) Du corps mort vers la vie: le butō selon Hijikata. Ebisu, 40–41, 143–152.

Jacoby, E. (2002) Penser la danse avec Deleuze. Littérature, 93–103.

Lamotte, S. (2018) Сe qui m’intéresse, c’est l’espace entre les corps, l’espace impalpable du sensible. Émission de radio. Animée par Sylvère Lamotte. Diffusée le 12 avril 2018. France Culture. [See also: https://www.franceculture.fr/emissions/les-carnets-de-la-creation/les-ca...

Lotman, Yu. (1994) Conversations about Russian culture. Mode of life and traditions of the Russian nobility (XVIIIth-early XIXth century). [In Russian] St. Petersburg: Iskusstvo. [=Лотман 1994]

Sparshott, F. (1982). On the Question: «Why Do Philosophers Neglect the Aesthetics of the Dance?». Dance Research Journal, 15(1), 5–30.