Метою статті є деструкція метафори «повороту» у філософії М. Гайдеґера. Автор арґументує, що означену проблематику було сформульовано вже у феноменологічному проекті Е. Гусерля. Аналізується вплив трансцендентальної філософії (в першу чергу І. Канта) на феноменологію, а також вплив на феноменологію деяких інших філософських проектів, які актуалізували філософську проблематику, названу Гайдеґером «поворотом». Автор обґрунтовує думку, що «поворот» є принциповою методичною вимогою філософування у феноменологічний спосіб.
Ясперс, К. (2009). Психологія світоглядів. Київ: Юніверс.
Heidegger, M. (1963). Sein und Zeit. Tübingen: Verlag von Max Niemeyer.
Heidegger, M. (1954). Platons Lehre von der Wahrheit (Mit dem Brief über den Humanismus), Bern: Franke AG.
Heidegger, M. (1956). Was ist das die Philosophie? S.l.: H. Laupp jr.
Husserl, E. (1954). Die Krisis der europäischen Wissenschaft und die transzendentale Phänomenologie. S.l.: Martinus Nijhoff.
Husserl, E. (1913). Ideen zu einer reinen Phänomenologie und phänomenologischen Philosophie. Halle: Verlag von Max Niemeyer.
Kant, I. (1998). Kritik der reinen Vernunft. Hamburg: Felix Meiner Verlag.
Jaspers, K. (1971). Psychologie der Weltanschauungen. Köln: Springer-Verlag.
Jaspers, K. (2009). Psychology of worldviews. [In Ukrainian] Kyiv: Universe.[=Ясперс 2009]
Heidegger, M. (1963). Sein und Zeit. Tübingen: Verlag von Max Niemeyer.
Heidegger, M. (1954). Platons Lehre von der Wahrheit (Mit dem Brief über den Humanismus), Bern: Franke AG.
Heidegger, M. (1956). Was ist das die Philosophie? S.l.: H. Laupp jr.
Husserl, E. (1954). Die Krisis der europäischen Wissenschaft und die transzendentale Phänomenologie. S.l.: Martinus Nijhoff.
Husserl, E. (1913). Ideen zu einer reinen Phänomenologie und phänomenologischen Philosophie. Halle: Verlag von Max Niemeyer.
Kant, I. (1998). Kritik der reinen Vernunft. Hamburg: Felix Meiner Verlag.
Jaspers, K. (1971). Psychologie der Weltanschauungen. Köln: Springer-Verlag.