Статтю присвячено з’ясуванню специфіки гайдеґерівського розуміння та тематизації онтологічної тематики. Джерелами онтологічного мислення є феноменологічне розрізнення предметних «Що» та «Як», що постає у Гайдеґера як засадове розрізнення «буття» та «сущого» (онтико-онтологічна диференціація). Предметом аналізу стає специфіка взаємної залежності буттєвих (онтологічних) та сущих (онтичних) характеристик сущого, нереалізований «раннім» Гайдеґером задум універсальної онтології, що у генетично-дедуктивний спосіб охоплює всю множину різновидів буття сущого. Досліджується фундаментально-онтологічний проект «Буття та часу» (найвідомішого твору М. Гайдеґера) із закладання засад універсальної онтології на підставі однієї з реґіональних онтологій — екзистенційної аналітики Dasein. Предметом з’ясування стають особливості експлікації фактичного розуміння Dasein як герменевтики фактичності. Остання ж уможливлює доступ до поля універсально-онтологічної проблематики як такої. Пояснюються причини типових непорозумінь стосовно головних положень фундаментально-онтологічного проекту, зумовлених незавершеністю трактату «Буття та час» та відмовою «пізнього» Гайдеґера від характеристики свого мислення як «онтології».
Heidegger, M (1997). Being and time. [In Russian] Moscow: Ad Marginem. [= Хайдеггер 1997]
Heidegger, M (1993). Time and being: Articles and lectures. [In Russian] Moscow: Respublica. [= Хайдеггер 1993]
Heidegger, M (2012). Zollikon seminars. [In Russian] Vilnus.: EGU. [= Хайдеггер 2012]
Heidegger, M (1997). Being and time. [In Russian] Moscow: Ad Marginem. [= Хайдеггер 1997]
Heidegger, M (1993). Time and being: Articles and lectures. [In Russian] Moscow: Respublica. [= Хайдеггер 1993]
Heidegger, M (2012). Zollikon seminars. [In Russian] Vilnus.: EGU. [= Хайдеггер 2012]