Релігійно-філософська думка Дживи Ґосвамі в індологічній літературі ХІХ — першої половини ХХ сторіччя (приклад орієнталістичного стереотипу

Тип матеріалу: Стаття
Мова публікації: українська
Випуск: 2018 №4
Сторінки: 21-34
Журнальна рубрикація: Історія філософії
Анотація: 
У статті розглянуто впливові індологічні видання, присвячені історії індійської філософії: H.T. Colebrooke «Оп the Philosophy of the Hindus» (1837), F.M. Muller «The Six Systems of Indian Philosophy» (1899), R.G. Bhandarkar «Vaisnavism, Saivism and Minor Religious Systems» (1913), S. Radhakrishnan «Indian Philosophy» (vol.2, 1927), M. Hiriyanna «Outlines of Indian Philosophy» (1932), S. Chatterjee Dh. Datta, «An Introduction to Indian Philosophy» (1939), S. Dasgupta «A History of Indian Philosophy» (vol. IV, 1949). Аналіз їх показує, що теїстична релігійно-філософська думка Дживи Ґосвамі впродовж тривалого часу або не була відображена взагалі (напр.: Colebrooke, Müller, Hiriyanna, Chatterjee & Datta), або її відображали вкрай стисло (напр.: Bhandarkar, Radhakrishnan) чи без належної оцінки (напр.: Dasgupta). Цей конкретний випадок показує загальну помилкову тенденцію в індології XIX-першої половини XX сторіччя, згідно з якою індійську філософію вважали насамперед моністичною та імперсоналістською, тобто адвайтистською. Біля витоків цього стереотипу були європейські орієнталісти. 
Abstract: 
The article deals with such influential Indological publications devoted to the history of Indian philosophy as: H. T. Colebrooke. “On the Philosophy of the Hindus” (1837), F. M. Muller. “The Six Systems of Indian Philosophy” (1899), R. G. Bhandarkar. “Vaisnavism, Saivism and Minor Religious Systems” (1913), S. Radhakrishnan. “Indian Philosophy” (Vol. 2, 1927), M. Hiriyanna “Outlines of Indian Philosophy” (1932), S. Chatterjee, Dh. Datta. “An Introduction to Indian Philosophy” (1939), S. Dasgupta. “A History of Indian Philosophy” (Vol. IV, 1949).The analysis of those books shows that Jlva GoswamT’s religious and philosophical thought, which was theistic, for a long time was either not reflected at all (e.g., Colebrooke, Müller, Hiriyanna, Chatterjee & Datta), or displayed very briefly (e.g., Bhandarkar, Rad­hakrishnan), or without proper assessment (e.g., Dasgupta). This particular case illustrates a general erroneous tendency in Indological studies of the 19th-the first half of the 20th century, according to which the Indian philosophy was considered, first of all, as monistic and impersonalized or advaitic. European Orientalists were at the root of this stereotype.
55
Постійна адреса матеріалу
http://journal.philosophy.ua/node/7775
Як цитувати
Завгородній Юрій (2018). Релігійно-філософська думка Дживи Ґосвамі в індологічній літературі ХІХ — першої половини ХХ сторіччя (приклад орієнталістичного стереотипу . Філософська думка, №4. с. 21-34.

Повна версія матеріалу ще відсутня у відкритому доступі. Ви можете завантажити уривок тексту за посиланням нижче або звернутися до друкованого примірника часопису для ознайомлення із повним змістом статті. Повнотекстовий матеріал буде розміщено у відкритому доступі через рік після виходу друкованого випуску журналу. 

Завантажити: 
Джерела: 

Аникеева, Е.Н. (2013). Проблемы индийского теизма: философско-компаративный анализ. Москва: Изд-во ПСТГУ Завгородній, Ю. (2015). Орієнталістична «Індійська філософія» С. Радгакрішнана. Східний світ. 2, 64—73.

Шохин, В.К. (2010). Мадхусудана Сарасвати и его адвайтистское науковедение. Вопросы философии, 5, 139—154.

Bhandarkar, R.G. (2001). Vaisnavism, Saivism and Minor Religious Systems. New Delhi: Mun- shiram Manoharlal Publishers.

Chatterjee, S., Datta, Dh. (1948). An Introduction to Indian Philosophy. Calcutta: University of Calcutta.

Colebrooke, H.T. (1837). On the Philosophy of the Hindus. In: Colebrooke, H.T. Miscellaneous Essays, in 2 vols. (vol. I, pp. 227—419). London: Wm. H.Allen and Co.

Dasgupta, S. (1991). A History of Indian Philosophy (vol. IV. Indian Pluralism). Delhi: Motilal Banarsidass.

De, S.K. (1942). Early History of the Vamiava Faith and Movement in Bengal (from Sanskrit and Bengal Sources). Culkutta.

Gupta, R.M. (2007). The Chaitanya Vamiava Vedanta of Jva Gosvciml: When Knowledge Meets Devotion. London, New York: Routledge.

Hiriyanna, M. (1994). Outlines of Indian Philosophy. Delhi: Motilal Banarsidass. Jones, C.A., Ryan, D.R. (2007). Encyclopedia of Hinduism. New York: Facts on File. Mcidhavcichcirya. The Sarva-darsana-sangraha (2000), tr. by Cowell, E.B., Gough, A.E. Delhi: Motilal Banarsidass.

Mahanamabrata Brahmachari (1994). Vamiava Vedanta (The Philosophy of Sn Jlva Goswamt). Calcutta: Sri Mahanamabrata Cultural and Welfare Trust Sri Sri Mahanam Angan.

Müller, F.M. (1899). The Six Systems of Indian Philosophy. New York: Longmans Green and Co. Nicholson, A.J. (2010). Unifying Hinduism Philosophy and Identity in Indian Intellectual History. New York: Columbia University Press.

Okita, K. (2010). Theism, Pantheism, and Panentheism: Three Medieval Vaishnava Views of Nature and their Possible Ecological Implications. Journal of Vaishnava Studies, 18 (2), 5—26. Radhakrishnan, S. (1948). Indian Philosophy (vol. I). London: George Allen & Unwin. Radhakrishnan, S. (1948). Indian Philosophy (vol. II). London: George Allen & Unwin. Vaishnavism (s.a.). Retrieved from: https://en.wikipedia.org/wiki/Vaishnavism.

Wong, L.P. (2015). Gaudiya Vaisnava Studies: Mapping the Field. Religions of South Asia, 9 (3), 305-331.

References: 

Anikeyeva, Е. N. (2013). Problems of Indian Theism: Philosophical-Comparative Analysis [in Russian], Moscow: Izdatelstvo PSTGU. [= Аникеева 2013]

Zavhorodnii, Yu. (2015). Orientalistic “Indian Philosophy” [in Ukrainian], S. Radhakrishnan, Skhidny svit, 2, 64-73. [= Завгороднш 2015]

Shokhin, V.K. (2010). Madhusudana Sarasvati and His Advaita Science Study [in Russian]. Voprosy filosofii, 5, 139-154. [= Шохин 2010]

Bhandarkar, R. G. (2001). Vaisnavism, Saivism and Minor Religious Systems. — New Delhi: Munshiram Manoharlal Publishers. [= Bhandarkar 2001]

Chatterjee, S., Datta, Dh. (1948). An Introduction to Indian Philosophy. — Calcutta: University of Calcutta. [= Chatterjee, Datta 1948]

Colebrooke, H. T (1837). On the Philosophy of the Hindus: Miscellaneous Essays. In Two Volumes. L.: Wm. H. Allen and Co., Vol. I. [= Colebrooke 1837]

Dasgupta, S. (1991). A History of Indian Philosophy. Delhi: Motilal Banarsidass, Vol. IV. Indian Pluralism. [= Dasgupta 1991]

De, S. K. (1942). Early History of the Vaisnava Faith and Movement in Bengal (from Sanskrit and Bengal Sources). Calkutta. [= De 1942]

Gupta, R. M. (2007). The Chaitanya Vaisnava Vedanta of Jiva GosvamT: When Knowledge Meets Devotion. London and New York: Routledge. [= Gupta 2007]

Hiriyanna, M. (1994). Outlines of Indian Philosophy. Delhi: Motilal Banarsidass. [= Hiriyanna 1994

Jones, C. A., Ryan, D. R. (2007). Encyclopedia of Hinduism. New York: Facts on File. [=Jones, Ryan 2007]

Madhavacharya. The Sarva-darsana-sangraha. Translated by E. B. Cowell and A. E. Gough. Delhi: Motilal Banarsidass. [=Madhavacharya 2000]

Mahanamabrata, Brahmachari. Vaisnava, Vedanta (1994). (The Philosophy of Sri Jiva Goswami). — Calcutta: Sri Mahanamabrata Cultural and Welfare Trust Sri Sri Mahanam Angan. [=Mahanamabrata Brahmachari. Vaisnava Vedanta 1994]

Müller, F. M. (1899). The Six Systems of Indian Philosophy. — N. Y.: Longmans Green, and Co; L. and Bombay. [= Müller 1899]

Nicholson, А. J. (2010). Unifying Hinduism Philosophy and Identity in Indian Intellectual History. New York: Columbia University Press. [=Nicholson 2010]

Okita, K. (2010). Theism, Pantheism, and Panentheism: Three Medieval Vaishnava Views of Nature and their Possible Ecological Implications, Journal of Vaishnava Studies. Vol. 18, no. 2, 5-26.

Radhakrishnan, S. (1948). Indian Philosophy. London: George Allen & Unwin, Vol. I. [ = Radhakrishnan 1948]

Radhakrishnan, S. (1948). Indian Philosophy. London: George Allen & Unwin, Vol. II. [=Radhakrishnan 1948] Vaishnavism // [URL]: https://en.wikipedia.org/wiki/Vaishnavism

Wong, L. P. (2015). Gaudiya Vaisnava Studies: Mapping the Field. Religions of South Asia, Vol. 9, no. 3, 305-331.