Феноменологія і герменевтика у структурі філософської і гуманітарної освіти

Тип матеріалу: Стаття
Мова публікації: українська
Випуск: 2013 №5
Сторінки: 51-59
Журнальна рубрикація: Теоретична філософія
Abstract: 
The paper deals with the place of phenomenology and hermeneutics in the structure of higher philosophical education and humanities against the background of transfer from phenomenology claim to create the general methodology of cognition to attempts of hermeneutics to develop the universal strategy of understanding. On basis of some publications on this subject in the contemporary Ukrainian periodicals as well as the programs of the educational courses the author concludes that phenomenology is presented in the system of philosophical and humanitarian education in Ukraine both as the trend of modern philosophy and as a methodology of cognition.
204
Постійна адреса матеріалу
http://journal.philosophy.ua/node/6789
Як цитувати
Кебуладзе Вахтанґ (2013). Феноменологія і герменевтика у структурі філософської і гуманітарної освіти . Філософська думка, №5. с. 51-59.